گزارش
گفتگو
یادداشت و مقاله
  • آرشیو اخبار

  • ۱۳۹۳/۰۸/۱۸ - ۱۳:۰۶


    احیای قرآن در شب های ماه محرم در مساجد آبیک

    نگاه آبیک : رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اظهار داشت: در شب های ماه محرم در مساجد شهرستان آبیک طرح تلاوت قرآن در حال برگزاری است. به گزارش خبرنگار نگاه آبیک،  حجت‌ الاسلام سید جلال حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از برگزاری تلاوت قرآن کریم در شب های ماه محرم و ماه صفر در […]

    Print Friendly

    نگاه آبیک : رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اظهار داشت: در شب های ماه محرم در مساجد شهرستان آبیک طرح تلاوت قرآن در حال برگزاری است.

    IMG_3754

    به گزارش خبرنگار نگاه آبیک،  حجت‌ الاسلام سید جلال حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از برگزاری تلاوت قرآن کریم در شب های ماه محرم و ماه صفر در مساجد و هیئات مذهبی شهرستان آبیک  خبر داد و گفت: ما باید مردم را به مساجد سوق داده و در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در ببین آن ها تلاش کنیم.

    حجت‌ الاسلام حسینی گفت: تلاوت قرآن در شب عاشورا و درک معانی و مفاهیم آیات تلاوت شده مستلزم فرهنگ سازی در جامعه است. این فرهنگ سازی باید در تمامی روزهای سال انجام شود و تنها به این روزها نباید بسنده کنیم.

    وی گفت: بخشی از عزاداری های محرم مربوط به سینه زنی و زنجیرزنی عزاداران است و بخش دیگرآن درک بعد معرفت شناسی قیام عاشورا است. ما باید به بخش دوم و مهم تر یعنی درک بعد معرفت شناسی، بپردازیم.   پرداختن به بعد معرفت شناسانه واقعه عاشورا سبب آشنایی عزاداران با چرایی و فلسفه قیام عاشورا می‌شود.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: تشویق عزاداران به تلاوت قرآن در ایام محرم و تبیین و تفسیر آیات تلاوت شده نقش بسزایی در ترویج و نهدینه سازی فرهنگ حقیقی عاشورا در جامعه خواهد داشت.

    حسینی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در میان هیئات مذهبی، با قرآنی کردن فضای هیئات مذهبی می توان کمک شایانی به فرهنگ سازی تلاوت قرآن کریم در شب عاشورا کرد.

    اظهار کرد: اساساً چکیده فلسفه قیام حضرت اباعبدالله(ع) احیای عمل به قرآن و سنت پیامبر(ص) است و این امر در جامعه امروز حائز اهمیت است.

    وی با اشاره به آیه ۲۰ سوره توبه، «اطلَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ؛ آنها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد نمودند مقامشان نزد خدا برتر است و آنها به موهبت عظیم رسیده‏اند»، گفت: امام حسین(ع) مصداق اتم این آیه شریفه هستند که برای رسیدن به اهدافش یعنی احیای دین الهی و سنت پیامبر(ص)، با جان و مال و اهل بیت بزرگوارشان بر علیه یزید ملعون ایستادگی کرد.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با بیان اینکه هدف یزید از این اقدام وحشیانه خود خاموش کردن فروغ نور قرآن بود، افزود: قرائت قرآن در مجالس عزاداری امام حسین (ع) می‌تواند تأثیر بسزایی بر حاکم شدن روح معنویت در آن مجلس باشد.

    حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه نباید به قرائت قرآن صرفاً به عنوان یک تنظیم‌کننده زمان در جلسات نگریست، گفت: ابتدا باید هدف از قرائت قرآن در مجالس عزاداری اهل بیت (ع) را احیای این کتاب الهی و عمل به احکام و معارف بلند قرآن دانست و در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

    وی با بیان اینکه مجالس عزای حسینی، عامل انسان‏سازى است، افزود: قرآن نیز کتاب انسان‌سازى است و هدف آن، هدایت انسان به سوى کمال و برآوردن نیازهاى بشر در این مسیر است، این هدف، عمدتاً در چند محور اعتقادیات، اخلاقیات و احکام پى‌ریزى شده است.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با بیان اینکه هدف یزید از این اقدام وحشیانه خود خاموش کردن فروغ نور قرآن بود، افزود: قرائت قرآن در مجالس عزاداری امام حسین(ع) می‌تواند تأثیر بسزایی بر حاکم شدن روح معنویت در آن مجلس باشد.

    حجت‌ الاسلام حسینی با بیان اینکه نباید به قرائت قرآن صرفاً به عنوان یک تنظیم‌کننده زمان در جلسات نگریست، گفت: ابتدا باید هدف از قرائت قرآن در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) را احیای این کتاب الهی و عمل به احکام و معارف بلند قرآن دانست و در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

    وی پایان مصاحبه با خبرنگار نگاه آبیک، با بیان اینکه مجالس عزای حسینی، عامل انسان‏سازى است، افزود: قرآن نیز کتاب انسان‌سازى است و هدف آن، هدایت انسان به سوى کمال و برآوردن نیازهاى بشر در این مسیر است، این هدف، عمدتاً در چند محور اعتقادیات، اخلاقیات و احکام پى‌ریزى شده است.

    انتهای پیام/

    Print Friendly

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    4 × = هشت